RU    EN    IT     UA 
2 Января 2020

Електронний цифровий підпис (КЕП) на ID картці – нові переваги паспорта громадянина України у формі картки з безконтактним електронний носієм.

5 січня 2020 року був презентований новий сервіс Державної міграційної служби України – внесення електронного підпису на ID картку.

З 7 листопада 2018 року за набуттям чинності Закону України «Про електронні довірчі послуги» (та втратою чинності Закону України «Про електронний цифровий підпис») поняття електронного цифрового підпису замінено на кваліфікований електронний підпис. Електронний підпис - електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються ним як підпис. Кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.

Раніше КЕП містився на окремих електронних носіях (флешка, диск) або може зберігатися на сім-карті особи, у випадку отримання послуги Mobile ID. Відтепер такий підпис може міститись на паспорті громадянина України нового зразка.

Термін дії кваліфікованого електронного підпису – 2 роки з можливістю його продовження.

Є 2 варіанти внесення КЕП на ID картку:

  • при первинному оформленні ID картки (за місцем реєстарції місця проживання)
  • на вже існуючу ID картку (незалежно від місця реєстрації, в будь-якому підрозділі ДМС)

На сьогоднішній день в пілотному проекті беруть участь лише 2 підрозділи Державної міграційної служби в м. Києві – Печерський та Оболонський, тобто в дані підрозділи можуть звернутись всі власники ID карток, не залежно від їх місця проживання чи отримання картки. Найближчим часом планується приєднання всіх підрозділів до даного проекту.

Де може знадобитись КЕП:

  • подача податкової звітності онлайн
  • реєстрація бізнесу при подачі документів онлайн
  • подача декларацій про доходи
  • отримання довідок про несудимість
  • отримання виписок і витягів з реєстрів Міністерства юстиції
  • доступ до електронного кабінету водія та ін.

Таким чином поступово ID картка стає більш функціональною і може бути використана для отримання різноманітних онлайн сервісів, які потребують підтвердження особи користувача. Крім того, нагадаємо, що власники айді карток не прив’язуються до зареєстрованого місця проживання і можуть змінювати/відновлювати карту в будь-якому куточку України, як тільки виникне необхідність. З появою в установах та організаціях рідерів айді карток, зникне необхідність носити з собою довідку про реєстрацію місця проживання, оскільки дана інформація внесена на бесконтактний електронний носій. Також всі біометричні документи, в тому числі і айді картка, будуть доступні в електронному вигляді в мобільному додатку «ДІЯ», який був презентований 07.02.2020. Наразі в мобільному додатку достіпні лише посвідчення водія та технічні паспорти на автомобіль.

Заміна поспорта України на ID картку в Києві